Λίγες σταγόνες ελαιόλαδο στο φαγητό μειώνουν τον κίνδυνο της θρόμβωσης στο αίμα..!!

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η μεσογειακή διατροφή έχει σχετιστεί με την καλή καρδιακή υγεία αλλά τώρα οι ερευνητές εξηγούν το γιατί και πώς.

Αν προσθέσουμε ελάχιστο ελαιόλαδο στη διατροφή μας, έστω και μία φορά την εβδομάδα, μειώνουμε τον κίνδυνο της θρόμβωσης των αρτηριών που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η μεσογειακή διατροφή έχει σχετιστεί με την καλή καρδιακή υγεία αλλά τώρα οι ερευνητές εξηγούν το γιατί και πώς. Μελετώντας το αίμα 63 παχύσαρκων, μη καπνιστών ενηλίκων, ανακάλυψαν ότι το ελαιόλαδο φαινόταν να προστατεύει τα αιμοπετάλια από επικίνδυνη ‘ενεργοποίηση’ που οδηγεί σε θρόμβωση.

Η ομάδα από τη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης πιστεύει ότι εκτός των πολλών αντιοξειδωτικών που περιέχει, σχετίζεται και με τη δομή των μορίων του ελαιόλαδου. ‘Οι παχύσαρκοι άνθρωποι έχουν αυξημένο ρίσκο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου ή άλλων καρδιαγγειακών νόσων, ακόμα και όταν δεν πάσχουν από διαβήτη’, εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας Δρ. Σον Χέφρον. ‘Η μελέτη μας δείχνει ότι το ελαιόλαδο ίσως έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στην τροποποίηση αυτού του ρίσκου και να μειώσει την απειλή καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού’.

Τα αιμοπετάλια είναι τμήματα των αιμοσφαιρίων που ενώνονται και σχηματίζουν μάζες και θρόμβους όταν ενεργοποιούνται. Συμβάλουν στο χτίσιμο της θρόμβωσης των αρτηριών, γνωστή και ως αθηροσκλήρωση, η πάθηση που βρίσκεται πίσω από τα περισσότερα εγκεφαλικά και καρδιακές προσβολές. Η έρευνα λοιπόν βρήκε ότι εκείνοι που έτρωγαν ελαιόλαδο τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, είχαν χαμηλότερη ενεργοποίηση αιμοπεταλίων συγκριτικά με εκείνους που το κατανάλωναν λιγότερο συχνά. Δεν παρατηρήθηκαν οφέλη από το κόκκινο κρέας, τα αυγά, το βούτυρο ή τη μαργαρίνη.

‘Αυτή η μελέτη είναι μοναδική γιατί προσπαθεί να κατανοήσει πιο προσεκτικά πώς το ελαιόλαδο μπορεί να ωφελήσει ένα άτομο που προσπαθεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς του. Η έρευνα ήταν αρκετά μικρή αλλά λειτούργησε ως χρήσιμος πιλότος σε μία βαθύτερη προσέγγιση για το πώς το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει το ρίσκο καρδιαγγειακών νόσων’.

Πηγή: vita.gr