Μήπως πρέπει να μειώσετε την καφεΐνη;..!!

Ποια είναι τα πιθανά οφέλη από την μείωση της κατανάλωσης καφεΐνης καθημερινά;

Γνωστά είναι τα οφέλη της κατανάλωσης καφεΐνης, από έναν πιο γρήγορο μεταβολισμό ή την βελτιωμένη διάθεση έως και την ενισχυμένη δυνατότητα συγκέντρωσης. Ωστόσο, ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να απολαύσει κανείς από την μείωση της ποσότητας που καταναλώνει καθημερινά; Μερικά από τα πιο συνηθισμένα οφέλη άπτονται της συναισθηματικής, της ψυχικής αλλά και της σωματικής υγείας, ενισχύοντας σημαντικά το αίσθημα της ευεξίας. Αυτά περιλαμβάνουν:

1. Λιγότερο άγχος

Στην περίπτωση που αισθάνεστε έντονη ανησυχία, παρατηρήστε μήπως έχετε αυξήσει κατά πολύ τα φλιτζάνια καφέ που πίνετε σε μια μέρα. Η καφεΐνη μπορεί να προκαλεί τις γνωστές «εκρήξεις» ενέργειας, αυξάνοντας την παραγωγικότητά μας, μπορεί όμως να διεγείρει και ορμόνες που σχετίζονται με την αντίδραση πάλης ή φυγής. Αυτό μπορεί με την σειρά του να προκαλέσει αύξηση του άγχους, της νευρικότητας, των παλμών της καρδιάς, ακόμη και των κρίσεων πανικού. Όσοι είναι ήδη επιρρεπείς στην εκτεταμένη ανησυχία, μπορεί να διαπιστώσουν ότι τα συμπτώματά τους χειροτερεύουν όταν καταναλώνουν καφεΐνη σε μεγάλες ποσότητες.

2. Ποιοτικότερος ύπνος

Η πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να επηρεάσει και τον ύπνο σας. Μελέτες διαπιστώνουν ότι η καθημερινή πρόσληψη καφέ μπορεί να αλλάξει το πρόγραμμα του ύπνου σας, προκαλώντας ανήσυχο ύπνο την νύχτα και υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό μπορεί να ισχύει ειδικά αν καταναλώνετε καφέ έξι ώρες πριν κοιμηθείτε. Εκτός από έναν πιο ποιοτικό ύπνο, ενδεχομένως να σας είναι και πιο εύκολο να αποκοιμηθείτε κάθε βράδυ.

3. Καλύτερη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών

Αν κόψετε την καφεΐνη, το σώμα σας ενδεχομένως να απορροφά καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά από την καθημερινή σας διατροφή, καθώς οι τανίνες που εμπεριέχονται στο καφέ, μπορεί να αναστέλλουν την απορρόφηση του ασβεστίου ή και του σιδήρου. Αυτό το ενδεχόμενο μπορεί να ενισχύσει ιδιαίτερα για όσους δεν ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή ή είναι μεγαλύτερης ηλικίας.

4. Μειωμένη αρτηριακή πίεση

Κόβοντας την καφεΐνη μπορεί να βελτιώσετε τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Η καφεΐνη έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης λόγω της διεγερτικής επίδρασης που έχει για το νευρικό σύστημα. Μάλιστα, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης για μεγάλο χρονικό διάστημα φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένες πιθανότητες καρδιαγγειακών παθήσεων.

5. Καλύτερη γήρανση

Μπορείτε να επιτύχετε καλύτερη γήρανση με την μείωση της καφεΐνης. Η καφεΐνη παρεμβαίνει στο σχηματισμό κολλαγόνου μειώνοντας τη σύνθεση κολλαγόνου στην ανθρώπινη επιδερμίδα. Δεδομένου ότι το κολλαγόνο έχει άμεση επίδραση στο δέρμα, το σώμα και τα νύχια, η μείωση του καφέ θα μπορούσε να σηματοδοτεί και την μειωμένη εμφάνιση ρυτίδων.

Πηγή: vita.gr