Ευ Ζην

Κάνεις δίαιτα αλλά τον τελευταίο καιρό έχεις σταματήσει να χάνεις βάρος; Η διαιτολόγος απαντά στις ερωτήσεις σου

Κάνεις δίαιτα αλλά έχεις «κολλήσει» την τελευταία εβδομάδα στα ίδια κιλά ή δεν μπορείς να περιορίσεις τα γλυκά; Όποια κι αν είναι η απορία, ο προβληματισμός και οι ερωτήσεις σου σχετικά με τη διατροφή και την απώλεια βάρους η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Γεωργία Καπώλη, απαντάει στις ερωτήσεις σας δίνοντας πολύτιμες συμβουλές και χρηστικές διατροφικές πληροφορίες.

Αν θέλεις να στείλεις κι εσύ την ερώτησή σου κάνε “κλικ” εδώ…

ΕΡΩΤΗΣΗ
Έκοψα το τσιγάρο πριν απο 3,5 χρόνια. έκτοτε πήρα 10 κιλά και τώρα μου είναι αδύνατον να τα χάσω παρά τις προσπάθειές μου. Βέβαια είμαι και 66,5 χρονών που θεωρώ ότι είναι δύσκολο να τα χάσω. Ευχαριστώ. Χρυσή

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πράγματι η ηλικία αποτελεί ένα παράγοντα μείωσης του μεταβολισμού, όπου συνδυαστικά με τη διακοπή καπνίσματος αιτιολογεί τη δυσκολία απώλειας κιλών. Ωστόσο, η συστηματική τήρηση ενός οργανωμένου προγράμματος δίαιτας με την καθοδήγηση πτυχιούχου διατροφολόγου, μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε κιλά. Ενδεικτικά, είναι σημαντικό να έχετε υπόψιν σας τις ακόλουθες διατροφικές οδηγίες:

  • Εντάξτε στη διατροφή σας άφθονα φρούτα και λαχανικά, καθώς παρατηρείται μειωμένη βιοδιαθεσιμότητα βιταμινών C, E, B12, φολικό οξύ & σεληνίου στους καπνιστές.
  • Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 μόνο τσιγάρο καταστρέφει 100mg βιταμίνης C. Άρα οι καπνιστές έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες σε βιταμίνες μέταλλα και ιχνοστοιχεία από τους μη καπνιστές.
  • Σε περιπτώσεις αισθήματος βουλιμίας λόγω αδράνειας, καταναλώστε άφθονα λαχανικά όπως καρότα, ντομάτες, αγγούρι, τα οποία αποτελούν θαυμάσια σνακ και δημιουργούν γρήγορα το αίσθημα κορεσμού.
  • Οι τσίχλες χωρίς ζάχαρη είναι μια λύση για τις δύσκολες στιγμές.
  • Πίνετε πολύ νερό.
  • Τέλος, «εκμεταλλευτείτε» τη νέα κατάσταση, και αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα. Έτσι διατηρείτε τη φόρμα σας, αλλά και αυξάνετε το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να εξισορροπείτε την μείωσή του που οφείλεται στη διακοπή του καπνίσματος.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με τη δίαιτα που κάνω. Είμαι 60,8 κιλά με ύψος 1.60μ. Κάνω δίαιτα εδώ και ένα μήνα και έχω χάσει 4 κιλά (ήμουν 64,8 κιλά). Κόλλησα για μια εβδομάδα στα 61.2, αλλά ευτυχώς τώρα ξεκόλλησα. Θέλω να σας ρωτήσω αν καίω λίπος στην κοιλιά με το τρέξιμο ή με το γρήγορο περπάτημα. Σας ευχαριστώ πολύ.
Σοφία

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η αερόβια άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι), είναι ένα από τα είδη γυμναστικής που μπορείς να κάνεις για να πετύχεις την απώλεια βάρους, την αύξηση της μυϊκής μάζα και τη μείωση της περιμέτρου μέσης, το κοιλιακό λίπος και τα συνολικό σωματικό λίπος. Εάν προσπαθείς να χάσεις βάρος, στόχευσε για 150 έως 300 λεπτά μέτριας έως έντονης άσκησης την εβδομάδα. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 20 με 40 λεπτά άσκησης την ημέρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας. Το πρόβλημά μου είναι ότι ενώ προσπαθώ να τρώω υγιεινά και να γυμνάζομαι, κάποιες φορές με πιάνουν περιστατικά υπερφαγίας χωρίς να καταλαβαίνω τι τρώω. Αυτό μου συμβαίνει κυρίως με τα γλυκά! Πώς μπορώ να περιορίσω τη θέληση μου για γλυκό; Η βάφλα με παγωτό και σοκολάτα θεωρείται απαγορευτική; Αντιγόνη

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Χρήσιμα tips για την ασφαλή κατανάλωση γλυκών χωρίς να κάνουμε κακό στη σιλουέτα μας.
• Δεν αντικαθιστούμε κάποιο από τα γεύματα μας με γλυκό, προκειμένου να γλυτώσουμε θερμίδες.
• Τρώμε μικρή ποσότητα γλυκού είτε μετά το φαγητό μας ή νωρίς το απόγευμα.
• Παρασκευάζουμε εμείς το γλυκό και αντικαθιστούμε την κοινή ζάχαρη με κάποιο γλυκαντικό (π.χ. στέβια, σουκραλόζη)
• Κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας φροντίζουμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά τα οποία μειώνουν την αποθήκευση λίπους. Επίσης, τα φρούτα λόγω της περιεκτικότητάς τους σε απλά σάκχαρα, μειώνουν την επιθυμία μας για γλυκό.

Αν κάνουμε όλα τα παραπάνω και διαπιστώσουμε ότι θέλουμε καθημερινά γλυκό, προκειμένου να μην υποκύπτουμε συνεχώς σε κάποιον γλυκό πειρασμό επιλέγουμε κάτι από τα παρακάτω:

• Επιδόρπια χωρίς ζάχαρη με χαμηλά λιπαρά και λίγες θερμίδες
• Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων, μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
• Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)
• Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα ή γλυκό του κουταλιού και ξηρούς καρπούς
• Γάλα 1,5% με δημητριακά ολικής αλέσεως
• Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
• Αποξηραμένα φρούτα
• Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%
• 1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή 2 μπισκότα πολυδημητριακών ή χωρίς ζάχαρη
• Ρυζογκοφρέτα με μέλι και ταχίνι ολικής αλέσεως

ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας, έχω κάνει σωστή διατροφή και έχω χάσει 4 κιλά σε 4 εβδομάδες περίπου. Είμαι τώρα 58 κιλά, 1,67μ. ύψος, 39 ετών. Βλέπω όμως ότι μάλλον έχω κολλήσει και δεν μπορώ να χάσω τουλάχιστον 2 κιλά. Τι πρέπει να κάνω για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός μου; Πίνω 2 λίτρα νερό ημερησίως και κάνω ποδήλατο 40 λεπτά κάθε μέρα. Μήπως πρέπει να τρώω πιο λίγο; Ευχαριστώ πολύ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σύμφωνα με το δείκτη μάζας σώματος (20,7kg/m2) είστε στο κατώτερο φυσιολογικό βάρος, οπότε δεν συστήνεται περαιτέρω μείωση σωματικού βάρους.

 

Πηγή: www.tlife.gr

googlenews

Ακολουθήστε το Radio Secret  στο Google News